Information om årsmöte i Kållereds Ryttarförening den 21/1 2024

Anmälan till årsmötet är öppen

Välkommen till Kållereds Ryttarförenings årsmöte 2024!

Det är tillsammans som vi skapar föreningen och får den att växa med vår passion för hästar och ridsport. Låt oss göra 2024 till ett av våra bästa år någonsin och fortsätta utvecklas som förening, ryttare och hästvänner. Här följer lite information inför årsmötet.

Vill du engagera dig i styrelsen eller någon av våra sektioner hör av dig till valberedningen

kristina.landgrencarestam@gmail.com!

• Datum: 21e januari 2024

• Tid: kl 15:00

• Kållereds Sportcenter

• För frågor eller ytterligare information skicka mejl till

• kalleredsryttarforening@gmail.com

Dagordning

Några viktiga punkter som kommer att diskuteras är bl.a val av ny styrelse och ordförande, representant i ungdomssektionen, sektioner i föreningen, uppdaterade stadgar, verksamhetsberättelse och resultaträkning.

Dagordning och material har distribueras via whatsapp och epost.

Draft agenda

Motioner

En motion är ett förslag från medlemmar i föreningen för att ändra något eller starta något nytt. Det är ett sätt för medlemmar att säga sitt och påverka vad föreningen gör.

• Deadline: 3 veckor innan årsmötet (31/12 2023)

• Motioner skickas till

• För att kunna skicka en motion behöver man ha fyllt 15 år och erlagt medlemsavgift för föregående eller pågående räkenskapsår minst en månad innan årsmötet.

Motioner bör innehålla följande

• Tydlig rubrik som sammanfattar motionens syfte.

• En klar och koncis beskrivning av förslaget.

• Motivering till varför motionen bör antas.

• Namn och kontaktuppgifter till motionsställaren.

Låt oss tillsammans göra detta år fantastiskt!

Varje träning, tävling och aktivitet blir bättre med ditt deltagande. Dina idéer och engagemang gör oss starkare.

Vi ser fram emot ett roligt och framgångsrikt år!

Anmälan till årsmötet är öppen

Vänliga hälsningar